Pasaulinės suderintos lengvųjų automobilių bandymų procedūros
WLTP yra pasaulinės suderintos lengvųjų automobilių bandymų procedūros (angl. Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) santrumpa. Tai yra bandymų procedūra, nuo 2017 m. rugsėjo taikoma ES naujų tipų automobilių išmetamųjų teršalų ir degalų sąnaudų vertėms. Ši bandymų procedūra galioja naujo tipo M ir N1 kategorijų automobilių patvirtinimams Europos Sąjungoje nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. ir visiems automobiliams nuo 2018 m. rugsėjo 1 dienos.9.2018.
NEDC yra naujojo Europos važiavimo ciklo (angl. New European Driving Cycle) santrumpa ir anksčiau taikytas bandymų ciklas išmetamųjų teršalų bei degalų sąnaudų vertėms nustatyti ES ir kai kuriose kitose pasaulio šalyse.
Senojo bandymo metu vertės buvo nustatomos remiantis dirbtinai sudarytu vairavimo profiliu, t. y. naujuoju Europos važiavimo ciklu (NEDC), o WLTP ciklas (WLTC) grindžiamas realiuoju laiku surinktais naudojimo duomenimis viso pasaulio keliuose. Štai kodėl jis leidžia tiksliau parodyti kasdienio vairavimo profilius.
NEDC yra pagrįstas dviem vairavimo profilio etapais: mieste ir užmiestyje. Remiantis šiais duomenimis, nustatomos vidutinės CO2 ir degalų sąnaudų vertės, taip pat bendras išmetamųjų teršalų kiekis.
WLTP važiavimo ciklas skirstomas į keturias dalis su skirtingu vidutiniu greičiu: lėtai, vidutiniškai, greitai ir labai greitai. Kiekvieną dalį sudaro kelios fazės: važiavimas, stovėjimas, greitėjimas ir stabdymas.
Be vairavimo profilio, WLTP matavimo procedūra pritaikyta prie dabartinės transporto priemonės technologijos. Specifikacijos yra griežčiau apibrėžtos, pavyzdžiui, kokioje temperatūroje automobilis turi būti išbandytas arba koks padangų slėgis turi būti nustatytas.
Be vairavimo profilio, WLTP matavimo procedūra pritaikyta prie dabartinės transporto priemonės technologijos. Specifikacijos yra griežčiau apibrėžtos, pavyzdžiui, kokioje temperatūroje automobilis turi būti išbandytas arba koks padangų slėgis turi būti nustatytas.
Norint pagal privalomą specifikaciją nurodyti blogiausias įmanomas (dideles automobilio) vertes, galima nustatyti geriausią atvejį (mažas automobilio vertes) ir pridėti konkretaus automobilio vertes, priklausančias nuo įrangos.
Dėl visų šių pokyčių WLTP suteikia realesnį pagrindą automobilių degalų sąnaudų ir išmetamųjų teršalų duomenims nustatyti. WLTP bandymas buvo sukurtas siekiant standartizuoti teršalų ir išmetamo CO2 kiekio bei degalų sąnaudų duomenų nustatymą, naudojant jį kaip visuotinį bandymų ciklą. WLTP bandymo pagrindas yra vienodas visame pasaulyje. Tačiau Europos Sąjunga ir kiti regionai pritaikys jį prie atitinkamų kelių eismo taisyklių ir reikalavimų. Be to, yra nemažai šalių, kurios nepriims WLTP, pavyzdžiui, JAV.
WLTP turėtų realiau atspindėti esamas eismo sąlygas nei NEDC, tačiau neapima visų įmanomų variantų. Be to, kiekvieno asmens vairavimo stilius yra labai individualus: vieni vairuotojai greičiau įsibėgėja, didesniu greičiu įvažiuoja į posūkius arba staigiau stabdo, o kiti vairuoja atsargiau. Didelę įtaką degalų sąnaudoms realaus važiavimo metu daro ir papildomi veiksniai: oro sąlygos (pavyzdžiui, priešinis vėjas arba pavėjis, skirtingos aplinkos temperatūros), transporto priemonės naudojimas (pavyzdžiui, pilnas pakrovimas, priekabos pritvirtinimas), papildoma apkrova (radijas, oro kondicionierius ir kt.), aukštis, nuolydžiai ir maršruto profiliai (tik trumpos kelionės, tik greitkelis ir kt.).
Atsižvelgiant į skirtumus, susijusius su vairavimo stiliumi, eismo situacija, oro sąlygomis įvairiose šalyse ir turėsiančius įtakos ateityje, laboratorijoje ir realiomis sąlygomis matuojamų išmetamųjų teršalų nuokrypiai taip pat išliks. Kadangi tikslios išmetamųjų teršalų ir degalų sąnaudų vertės praktiškai neįmanoma nustatyti, galima tik tiesiogiai palyginti įvairių gamintojų sukurtų automobilių modelių išmetamuosius teršalus bei degalų sąnaudas, naudojant standartizuotų laboratorinių bandymų metu išmatuotas vertes.
Atliekant laboratorinius bandymus, susijusius su Europos keleivinių transporto priemonių tipo patvirtinimu, matuojamas išmetamo CO2 kiekis, kuris tiesiogiai susijęs su degalų sąnaudų, išmetamųjų teršalų ir alternatyvių pavarų, įskaitant elektra varomas transporto priemones, energijos sąnaudų vertėmis.asured.
Pristatant variklinę transporto priemonę ES rinkai, lemiamą vaidmenį atlieka laboratoriniai bandymai. Vadovaujantis ES įstatymais, prieš patekdamos į rinką, transporto priemonės yra išbandomos techninių tarnybų. Jei visi su registracija susiję reikalavimai atitinka, nacionalinė institucija išduoda gamintojui ES tipo patvirtinimo formą, leidžiančią parduoti konkretaus tipo transporto priemones ES. Kiekvienai ES rinkai pagamintai transporto priemonei suteikiamas atitikties liudijimas (vadinamasis COC dokumentas), kuriame, be kitos informacijos, pateikiamas laboratorinio bandymo metu nustatytas išmetamo CO2 kiekis. Remiantis šiuo dokumentu, transporto priemonę galima registruoti visoje Europoje.
Kad vairuotojai galėtų priimti pagrįstą pirkimo sprendimą, atsižvelgdami į degalų sąnaudas, automobilių pardavėjai ir gamintojai pateikia vartotojams atitinkamą informaciją, įskaitant lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekį ir degalų sąnaudas, kuri nurodoma salonuose ant arba šalia visų naujų automobilių. Šių etikečių dizainas nustatomas nacionaliniu mastu (todėl skiriasi įvairiose šalyse). Tačiau visose etiketėse nurodomos standartizuotų laboratorinių bandymų CO2 vertės, kurios pateikiamos ir atitikties liudijime (COC dokumente).
In most EU member states, the amount of the registration tax (one-off) and/or the vehicle tax (annual) depends on the CO2 emissions of the vehicle. This taxation is based on the CO2 values obtained during the laboratory testing contained in the Certificate of Conformity (CoC document).
Jei neatlikta jokių technologinių modifikacijų, faktinės degalų sąnaudos iš esmės nepasikeis. Tos pačios transporto priemonės WLTP bandymo metu didesnės CO2 ir degalų sąnaudų vertės nei per NEDC bandymą gaunamos dėl paprastos priežasties – nes šių dviejų bandymų ciklų vairavimo profiliai ir matavimo sąlygos (didžiausias greitis, dinamika ir t. t.) skiriasi. Tai reiškia, kad WLTP geriau atspindi dabartines kelių eismo sąlygas nei NEDC. Taigi dėl pasikeitusių matavimo metodų CO2 vertė pagal WLTP labiau atitinka klientų lūkesčius.
Daugumoje ES valstybių narių vienkartinio registracijos mokesčio ir (arba) metinio transporto priemonės mokesčio dydis priklauso nuo transporto priemonės išmetamo CO2 kiekio. Į naująją bandymo procedūrą galėjo būti atsižvelgta apmokestinant naujas transporto priemones nuo 2018 m. rugsėjo 1 dienos. CO2 apmokestinimo pritaikymas yra atskirų ES valstybių narių prerogatyva, todėl tai reglamentuoja galiojantys šalies įstatymai.
Iki pereinamojo laikotarpio nuo NEDC prie WLTP, kuris prasidėjo 2017 m. rugsėjo 1 d., visoms registruotoms transporto priemonėms taikytos tik pagal NEDC bandymą išmatuotos CO2 vertės.
Jei naujo automobilio tipas yra patvirtintas po 2017 m. rugsėjo 1 d., oficialiame transporto priemonės atitikties liudijime nurodomos abi išmetamo CO2 kiekio vertės: ir WLTP vertė, nustatyta pagal naująjį laboratorinį bandymą, ir NEDC vertė, imituota naudojant koreliacijos priemonę arba faktiškai išmatuota pagal atnaujintą NEDC bandymą.
Atitinkamai po 2017 m. rugsėjo 1 d., perėjus nuo senojo NEDC bandymo prie WLTP, savo automobilio COC dokumente galite rasti kitokias CO2 vertes. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. visos naujos transporto priemonės privalo turėti nurodytas CO2 vertes ir pagal NEDC, ir pagal WLTP. Tikimasi, kad nuo 2021 m. atitikties liudijime bus nurodoma tik WLTP vertė.
WLTP teisės aktų paketas galioja nuo 2017 m. liepos 27 dienos. Tai reiškia, kad nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. nauji transporto priemonių tipai oficialiai tvirtinami pagal WLTP. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. visų naujų automobilių (naujai registruotų) tipas oficialiai tvirtinamas pagal WLTP. Galiojančios teisinės nuostatos dėl serijos pabaigos transporto priemonių leidžia turėti ribotą skaičių pagal senąją procedūrą patvirtintų transporto priemonių ir parduoti jas iki 2019 m. rugpjūčio 31 dienos.
„Porsche“ negalėjo nurodyti WLTP verčių, nes nė vieno iš naujų „Porsche“ modelių tipas nebuvo patvirtintas pagal naująją procedūrą. Be to, pagal teisės aktus dar nebuvo privaloma nurodyti WLTP verčių komunikacijoje su klientais.
Standartas „Euro 6d-Temp“ nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. galioja naujoms patvirtinto tipo transporto priemonėms. Tai reiškia, kad visi nauji modeliai, pateikti teisės aktų leidėjams tipui patvirtinti, turi atitikti šį išmetamųjų teršalų kiekio standartą. Anksčiau atlikti tipo patvirtinimai ir (arba) registracijos pagal dabartinius įstatymus lieka galioti, net jei įsigalioja nauji standartai.
Atsižvelgiant į dabartinę padėtį, neįmanoma modernizuoti „Porsche“ pagal naujesnį standartą, kartu išlaikant mūsų kokybės ir saugos standartus.
„Porsche“ atidžiai stebi politines ir žiniasklaidos diskusijas, susijusias su mažai teršiančių transporto priemonių identifikavimu, įskaitant visas galimas pasekmes dabartiniam automobilių parkui. Iš esmės mes palankiai vertiname ir palaikome svarstymus, kurie užtikrina piliečių gerovę ir saugumą. Todėl visi dabartiniai modeliai atitinka „Euro 6“ standartus ir kartu naujausius reikalavimus. Be to, „Porsche“ remia visapusiškas „Volkswagen Group“ priemones, dėl kurių susitarta Nacionaliniame dyzelio forume, siekiant toliau gerinti oro kokybę miestuose.
Teisės aktuose nustatyta, kad nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. visos naujai registruojamos transporto priemonės turi atitikti bent „Euro 6c“.
Benzino dalelių filtras – tai kietųjų dalelių filtras, skirtas benzininiams varikliams. Jis sumažina išmetamą smulkių suodžių dalelių kiekį.
Iki šiol kietųjų dalelių filtrai buvo naudojami tik dyzeliniams varikliams, tačiau tiesioginio įpurškimo technologija, kuri vis dažniau taikoma benzininiams varikliams, padidina kietųjų dalelių išmetimą, palyginti su įsiurbimo kolektoriumi. Kadangi degalai įpurškiami tiesiai į degimo kamerą, ant cilindrų sienelių, stūmoklių ar vožtuvų gali nusėsti pavienių lašelių, kur jie iš dalies dega, bet ne iki galo, todėl lieka smulkių suodžių dalelių. [1]
Kietųjų dalelių filtrai, jau seniai naudojami dyzeliniuose automobiliuose, neturėtų sumažinti ir transporto priemonių su benzininiu varikliu eksploatavimo laiko.
Techninė priežiūra nėra reikalinga ar numatyta. Šis filtras nedaro jokio poveikio variklio eksploatavimo laikui, nes jo termodinaminės ir mechaninės ribos neviršijamos. Paprastai filtro atkūrimas vyksta pasyviai, todėl vairuotojas nė nepastebi šio proceso. Tik tuo atveju, jei transporto priemonė ilgą laiką veikia labai mažomis apsukomis, važiuoja trumpais atstumais ir dažnai užvedamas šaltas variklis, jo veikimo parametrai sukonfigūruoti taip, kad būtų pradėtas pasyvus atkūrimas (pavyzdžiui, greitesnis pavarų perjungimas).
Mes skelbiame tik oficialiai patvirtintą informaciją apie CO2 ir degalų sąnaudas. Šiuo metu WLTP vertės jau pateikiamos.
Ne. Šiuo atveju taikomos registracijos metu galiojančios nuostatos.
Iš esmės nieko. Benzino dalelių filtras užtikrina išmetamųjų teršalų ribinių verčių atitikimą realiomis važiavimo sąlygomis.
NEDC 1.0 vertės – tai vertės, nustatytos taikant ankstesnius NEDC bandymo metodus. Taikant NEDC 2.0, transporto priemonės jau tipizuojamos pagal WLTP standartą; šiuo atveju nurodytos NEDC vertės yra gautos (koreliuojamos) iš WLTP. Pereinamuoju laikotarpiu iki 2021 m. šios vertės bus naudojamos bendram CO2 kiekiui apskaičiuoti.
Individualios faktinės degalų sąnaudos priklauso nuo daugybės veiksnių (aplinkos temperatūros, eismo situacijos, vairavimo stiliaus, slėgio, aukščio, nuolydžių, priešinio vėjo arba pavėjo ir kt.). Tačiau WLTP greičiausiai pateiks realesnes išmetamo CO2 kiekio ir degalų sąnaudų vertes.
© 2020 Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Privatumo politika | Slapukų politika ir nustatymai | Kontaktai
*Kuro sąnaudų ir CO2 emisijos vertės pateiktos pagal WLTP standartą (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Šios vertės apskaičiuotos naudojant standartinę įrangą. Speciali įranga gali turėti įtakos degalų sąnaudų ir CO2 emisijos rodikliams.
Informacija galioja ne kuriam nors konkrečiam automobiliui ir nėra pasiūlymo dalis, bet pateikiama dviejų modelių palyginimo tikslais. Naujausią informaciją apie konkrečius modelius galite gauti artimiausiame „Porsche“ centre.
UAB "Prime auto" Dariaus ir Girėno gatvė 15 LT – 02196 Vilnius
„Porsche“ importuotojas Lietuvoje
Tel.: +370 661 10911 El. paštas: info@porsche.lt
Darbo laikas:
Autosalonas - prekyba: darbo dienomis 9:00-18:00 val. Tel.: +370 661 10911
Servisas, atsarginių detalių prekyba: darbo dienomis 8:00-18:00 val. Tel.: +370 6 6110 911
Porsche Assistance telefono numeris klientams Lietuvoje: +370 6 1022 268